sâmbătă, 21 august 2010

Zero barat

-Observ mirare pe chipul tau, invaluit intr-o lumina slaba. Nu te asteptai sa fiu asa, acum? Doar nu credeai ca ai venit sa vezi un film marca James Bond in care iti vei incanta privirea cu Halle Berry? Ai fi vrut sa revezi partea in care Halle iesea din mare in acel costum de baie, nu? Iar eu apar in haine negre cu un aer rock si cine stie ce alte ganduri aruncate prin minte. Cu oja sangerie pe degetele de la maini, degete ce tin o tigara pe post de accesoriu. Si cu buzele colorate intr-o nuanta prea rosie pentru gustul tau. Nu-ti mai atrag atentia acum, spectatorule? Mda!
Isi aprinse tigara cu un gest ce trada neliniste. Primul fum il trase direct in piept, ca si cum i-ar fi acoperit o nevoie imediata. Sau o sete necontrolata.
Isi flutura degetele prin parul tuns baieteste. O prindea coafura aceasta, pe altcineva ar fi fost un dezastru total. Nu pe ea. Cu capul pe spate se juca cateva minute cu fumul. Facea cerculete.
-Stii ce-mi place cel mai mult? Sa o ard intruna. Daca viata ar fi o bucata de hartie, as face o tigara si as fuma-o. De la un capat la altul, fara sa-mi pese de finalul sau. N-as mai numara nenorocitele de secunde, care trec atat de repede, indiferente. Nu m-as mai intreba zilnic care este rostul meu pe lume. Si ce trebuie sa fac ca sa ajung intr-un loc. Ma oboseste planificarea. Prefer spontaneitatea. Oricum imprevizibilul se furiseaza vicleneste in existenta noastra. Si ne da peste cap fiecare detaliu atent ales. Te socheaza ce spun? Chipul tau tradeaza acest sentiment.
Spectatorul isi trase trupul si mai mult pe scaun. Si privi continuarea.
-Ce ai vrea sa auzi? De banalitati presupun ca esti satul. Le vezi si le auzi peste tot. Ce te intereseaza? Cine sunt? Iar am ajuns in acest punct. M-am invartit cu ajutorul vorbelor si tot aici ai vrut sa ajung.
Daca ar fi sa-mi caracterizez esenta in cateva cuvinte, as spune ca sunt un mare zero barat. Am facut multe si totusi putine. M-am risipit in atatea colturi si lumi si nu am gasit ceva care sa-mi faca inima sa tresare, fara nicio temere. Sa tresare de bucurie.
Te deranjeaza fumul? Pe mine ma relaxeaza. Imi place cum danseaza in aer. Hai ca sting tigara. Nu de alta, dar mai vreau sa ramai cu mine. Imi place tacerea ta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu